UNGDOMSSKOLE - BOKMÅL
-
KlimaUrettferdighet
8.-10. trinn
Vi blir kjent med 7 år gamle Moon som bor i en landsby som oversvømmes seks måneder av gangen, hvert år!
-
Finn ut! Følg en genser!
8.-10. trinn
Hvor kommer materialene fra? Hvordan har arbeiderne det? Hvor går pengene?
-
Bli kjent med Bangladesh
5.-10. trinn
Tekst og kort introfilm som gir innføring i geografi, natur og klima, historie, politisk system og folk og kultur.
-
Å jobbe på en teplantasje
8.-10. trinn
Matematikkoppgaver! Se film om hvordan det er å jobbe på en te-plantasje, og gjør matteoppgavene.
-
Å være jente i Bangladesh
8.-10. trinn
Film om utfordringene ved å være jente i Bangladesh. Tilhørende lærerveiledning og oppgaver.
-
Klimaendringer i Bangladesh
8.-10. trinn
Vi blir kjent med Nobel, som bor i en landsby i Bangladesh.
-
Hvorfor er det fattigdom i Bangladesh?
8.-10. trinn
Vi har spurt en professor og en leder i en menneskerettighetsorganisasjon.
-
Urfolk i Bangladesh
5.-10. trinn
Tekst om urfolk og diskriminering i Bangladesh. Med spørsmål og oppgaver.
-
De som syr klærne dine
8.-10. trinn
Vet du hvor klærne dine er laget, og av hvem? Vet du hvor mye penger de tjener, hvor mange timer de jobber? Tekst med oppgaver.
-
Arbeidsforhold i Bangladesh
5.-10. trinn
Kort film og tekst om arbeidsforhold i Bangladesh. Spørsmål til refleksjonssamtale.
-
En dag i Dhaka
1.-10. trinn
Bildeserie fra Dhaka - hvor det bor over 20 millioner mennesker!
-
Kart Asia med flagg
1.-10. trinn
Kart med flagg og navn på land og hovedsteder i Asia. Kan bestilles og henges opp i klasserommet.
-
Kart med illustrasjoner
1.-10. trinn
Kart over Bangladesh med illustrasjoner og fakta. Kan og bestilles.
-
Veggavis
1.-10. trinn
Skriv ut veggavisen, finn fakta og fyll ut.
-
Kart over Bangladesh
5.-10.trinn
Kart og kort tekst om geografi og klima i Bangladesh. Skriv ut kart og tegn inn byer, elver og fjell.
-
Quiz om Bangladesh
5.-10. trinn
Test dine kunnskaper om Bangladesh i Kahoot!
-
Matretter fra Bangladesh
1.-10. trinn
3 typiske matretter fra Bangladesh. Kan også lastes ned en og en.